Cześć : )

Po ponad 21 latach działalności wystawiamy całą firmę i markę szkoleniową Witalni.pl na sprzedaż – biznes do tej pory generował od ok. 500.000 – 1.000 000 zł netto przychodu rocznie z dochodem na poziomie 250.000 – 500.000 – głownie z usług szkoleniowych i doradczych realizowanych przez Trenerów / Partnerów współpracujących z marką.

W poniższym wpisie, szczegółowo przedstawiamy Wam ofertę inwestycyjną oraz wszystkie elementy, które wchodzą w skład sprzedaży całej firmy. Po krótce, wyjaśniamy Wam również model biznesowy, oraz przedstawiamy perspektywy na dalszy rozwój dla marki. Zapraszam do lektury! : )

Na początek – kilka informacji na temat samej marki

  • ‘Witalni’ to firma szkoleniowa założona w 2002 roku ( 21 lat rozwoju ) – krótki rys historyczny: znajdziecie w dedykowanej zakładce na Witalni: https://witalni.pl/firma-szkoleniowa/. Obecnie forma prawna to JDG, zarejestrowany i zastrzeżony znak towarowy słowno-graficzny.
  • Ponad 25 000 osób na szkoleniach od 2002 ( prowadzony rejestr wydanych certyfikatów ) – jak wyglądały szkolenia, możecie podejrzeć np. tutaj: https://witalni.pl/galeria/

  • Na przestrzeni ostatnich lat, kilkaset tysięcy zł zainwestowane w ogólnopojęty marketing w sieci i widoczność marki w Google ( głównie rozwój serwisu Witalni.pl / social media / indywidualnie tworzony programistycznie serwis pod procesy i usługi szkoleniowe (dobrze zooptymalizowany WP pod SEO), dedykowana grafika i opracowane programy szkoleniowe ( w szczytowym momencie 6-osobowy zespół – sprzedaż i marketing )
  • Firma jest członkiem największej organizacji branżowej zrzeszającą firmy szkoleniowe i doradcze z całej Polski – Polskej Izby Firm Szkoleniowych
  • Od 2018 co roku firma przechodzi AUDYT JAKOŚCI USŁUG SZKOLENIOWYCH – SUS 2.0 – Certyfikowany standard zarządzania i świadczenia usług szkoleniowo-rozwojowych, potwierdzony audytem realizowanym przez DEKRA Certification – Certyfikat DEKRA/SUS/000147
  • Witalni jest w ogólnokrajowym rejestrze instytucji świadczących usługi szkoleniowe. (RIS)
  • Bycie członkiem PFIS, SUS 2.0, RIS umożliwia świadczenie również dofinansowanych usług doradczych i szkoleniowych przez BUR (Bazę Usług Rozwojowych – https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ ) – konto Marki w BUR i zrealizowane kilkadziesiąt projektów dofinansowanych z BUR
  • Klienci firmy to zarówno MŚP jak i korporacje – realizowaliśmy projekty szkoleniowe dla kilku tysięcy Klientów ( od małych firm, na bankach i dużych instytucjach kończąc ( HP, RMF FM, DAIKIN, MITSUBISHI ELECTRIC, LIDL, ALL WINDOWS GROUP, JONIEC, VETREX, MEIBES, PGING , HOTEL BANIA, OTOMOTO, EFL, itp ) – referencje i Klientów również znajdziecie na Witalni.pl: https://witalni.pl/lista-naszych-klientow/, https://witalni.pl/opinie-uczestnikow/, https://witalni.pl/referencje/
  • Kilkanaście tysięcy pozytywnych opinii uczestników szkoleń
  • Prawie 100 opracowanych programów szkoleniowych widocznych na stronie do realizacji w formie otwartej lub zamkniętej
  • Marka od początku pozycjonowana na rynku jako marka szkoleniowa PREMIUM
  • Pod marką były realizowane również inne usługi takie jak rekrutacje, mystery shoping czy nawet eventy dla firm:

  •  – również można kontynuować działalność w tym zakresie i podzlecać realizację tego typu usług 🙂

Model biznesowy

Model biznesowy to realizacja usług szkoleniowych i doradczych dla Klientów firmy – usługi realizowane są przez Trenerów / Partnerów zewnętrznych w oparciu o zawarte umowy o współpracy – prowadzenie całej firmy może odbywać się zdalnie.

Firma szkoleniowa odpowiedzialna jest za kompleksową organizację szkoleń ( komunikację z Klientem, wybór miejsca szkolenia, kwestie organizacyjne). Realizacja usług jest bezpośrednio u Klienta. Szkolenia mogą być również realizowane w formie wydarzeń otwartych dla uczestników z wielu firm – to polega na prowadzeniu projektów szkoleniowych przez zweryfikowanych trenerów /freelancerów/partnerów współpracujących z marką WITALNI. Wszyscy trenerzy zobligowani są umową do przestrzegania standardów szkoleniowych oraz standardów obsługi WITALNI. Marka ma wypracowane i doceniane przez uczestników szkoleń swoje standardy oraz system kontroli ich przestrzegania przez trenerów. To również generuje polecenia klientów.

Firma aktywnie bierze udział w kontaktach między Klientem, a Trenerem / Doradcą, dba i zapewnia odpowiednią jakość materiałów szkoleniowych, rozlicza projekt z klientami i Trenerami. Aktualnie leady i zapytania o usługi pozyskiwane są głównie z serwisu Witalni.pl, kampanii reklamowych, organizacji webinarów oraz poleceń klientów. Trenerzy firmy Witalni są również autorami artykułów publikowanych w różnych wydawnictwach i serwisach z zaznaczeniem współpracy z marką WITALNI.

Na podstawie zgłoszeń klientów i przeprowadzonego szczegółowego rozpoznania potrzeb klienta przygotowywana jest oferta szkoleniowa dla Klienta ( B2B ). 99% przychodów z działalności pochodzi z rynku B2B.

Przychody z działalności w ostatnich kilku latach:


Sprzedaż marki – co wchodzi w skład oferty sprzedaży firmy?

1. Pełne Know-How od strony organizacyjnej + standardy + procesy + dokumenty

  • 2-3 miesięczne wdrożenie Inwestora / nabywcy w pełny know-how działalności przez właścicieli
  • Przekazanie wszystkich procesów związanych z obsługą Klienta, procesem ofertowym, procesem organizacji szkolenia w formie otwartej jak i zamkniętej, procesy sprzedażowe, wzory maili, wzory umów,
  • Cesja praw autorskich do materiałów graficznych marki ( poligrafia – teczki szkoleniowe, wzory materiałów, certyfikaty, grafika, narzędzia itp. )
  • Możliwość cesji umowy o pracę z obecnie 1 pracownikiem (UoP) prowadzącym działania marketingowe w sieci / BOK
  • Baza ok. 25-30 trenerów współpracujących z marką lub Trenerów którzy realizowali w przeszłości projekty szkoleniowe z marką oraz realizują je aktualnie
  • Baza kilkudziesięciu Trenerów chętnych do współpracy, którzy kontaktowali się z marką WITALNI i wyrażali chęć nawiązania współpracy
  • Cesja kont mailowych, numerów komórkowych BOK / nr stacjonarnego

2. Witalni.pl – serwis internetowy

  • Serwis internetowy w obecnym kształcie tworzony i rozwijany intensywnie oraz profesjonalnie od 2016 roku – sam ruch bezpłatny z SEO to ok. 20.000 – 40.000 UU / miesięcznie – domena z nieprzerwaną historią od 2002 roku i profilem linkowym wartym ok. 100 – 200 tys. zł.

  • Wysoka widoczność domeny w Google – 700 fraz w TOP3, prawie 1900 fraz w TOP10, i ok. 5500 FRAZ w TOP50

 

  • WordPress z pisanym i rozwijanym dedykowanym motywem graficznym, wraz z długą lista dedykowanych rozwiązań programistycznych wyłącznie pod działalność szkoleniową ( terminarz szkoleń otwartych, możliwość dodawania szkoleń, eventów, realizacja zamówień na szkolenia przez stronę internetową, płatność online (przelewy24)
  • Cały serwis projektowany pod kątem Lead Generation – wiele rozwiązań nastawionych właśnie na pozyskanie Klienta ze strony internetowej ( dodatkowe content lockery na ofertach)
  • Prawie 100 opracowanych programów szkoleniowych widocznych na stronie i w materiałach (oprócz strony www opracowane materiały PDF dla Klientów)
  • Obecny serwis tworzony i stale rozwijany od 2016 roku – łączna inwestycja w serwis to kilkaset tysięcy zł ( dedykowane programy szkoleniowe, tworzenie grafiki, dedykowana rozwiązania programistyczne dopisane do wordpressa pod działalność szkoleniową, świetna optymalizacja portalu pod SEO (kategorie szkoleniowe, architektura treści, linkowanie wewnętrze, wysokiej jakości profil linków dla domeny, customowo projektowy projekt graficzny serwisu, każdy program szkoleniowy indywidualnie dopracowany ), wiele punktów kontaktu z potencjalnym Klientem – serwis rozwijany kilka lat przez cały zespół
  • Kilka nagranych i opracowanych kursów video pod zewnętrzną platformą w subdomenie (cesja praw do dalszej dystrybucji): https://kursy.witalni.pl/
  • Kilkaset opublikowanych pojęć związanych z biznesem w Biznesowym Słowniczku, artykuły tworzone przez Trenerów, copywriterów ( ponad 100 w bazie wiedzy )

3. Witalni – kanały social media

  • Profile Google Moje Firma i wizytówki w 5 największych miastach Polski (Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań)
  • Główna wizytówka Google Moja Firma – Witalni Wrocław – ponad 70 realnych opinii napisanych przez zadowolonych Klientów i uczestników szkoleń i warsztatów
  • Profil Facebook – 1,6 tyś like; 1,7 tyś obserwujących – rozwijany od lat profil Facebook firmy

  • Profil Instagram, Linkedin, YouTube (rozwijane w mniejszym zakresie )
  • Baza subskrybentów Mailchimp – ok. 20 000 adresów wraz z tagowaniem ( Klienci, uczestniczy szkoleń, sybskrybenci ) – historia wysyłanych newsletterów, możliwość promocji dowolnych usług w newsletterze

4. Narzędzia do promocji

  • Gotowa i świetnie zooptymalizowana Kampania Google Ads, na wszystkie najważniejsze dla biznesu programy szkoleniowe (pozyskiwanie leadów)
  • Konta w kilkunastu agregatorach szkoleniowych i portalach zewnętrznych takich jak: szkolenia.com, szkolenia24h.pl, evenea.pl, edustacja, Baza Usług Rozwojowych
  • Konta w zewnętrznych usługach związanych z marketingiem marki ( powiadomienia push, itp )
  • Historia zrealizowanych Kampanii na FB
  • Vouchery dla Klientów i różne elementy marketingu
  • Marka rozpoznawana wśród osób interesujących się rozwojem i wśród osób odpowiedzialnych za szkolenia w przedsiębiorstwach ( HR, Kadry )

Cena sprzedaży ( cesja praw do marki + serwis Witalni.pl + know how + pełne 2-3 miesięczne wdrożenie w biznes )

Wycena całej firmy / sprzedaży marki: 2.900.000 zł netto

Korzyści dla Inwestora

  • Możliwość kontynuowania działalności i realizacji usług szkoleniowych za pośrednictwem Trenerów i Wykładowców (koordynacja działań)
  • Baza kilku tysięcy zadowolonych Klientów B2B powracających z zapytaniami o usługi szkoleniowe do marki ( 21 lat na rynku! )
  • Biznes wysoko marżowy ( usługi ) z niskim poziomem stałych kosztów – marża na usługach szkoleniowych to ok. 50-70% w zależności od ceny sprzedaży danego projektu
  • Możliwość dalszego rozwoju marki, gotowe procesy pod dodawanie większej liczby usług i produktów na stronę www – możliwość nawiązania współpracy z większą liczbą Trenerów i realizowanie nowych programów szkoleniowych
  • Zredukowany do minimum okres inercji związany z działaniami dotyczącymi rozwoju rynku. Wysoka wiarygodność marki WITALNI
  • Sprawdzone w praktyce strategie sprzedaży usług
  • Relatywnie krótki okres ROI
  • Zakup uznanej marki w permanentnie rozwijającej się branży. Marka bardzo dobrze kojarzona z wysoką jakością usług szkoleniowych.
  • Zakup czynnej marki z niemalże gwarantowanym przychodem na obecnym poziomie ok. 450.000 – 550.000 (Dochód zależny od kosztów – ok 50% – 70%)
  • Prognozowany Dochód roczny z działalności w przedziale 250.000 – 500.000 zł + netto w zależności od podjętych działań i domykania sprzedaży, liczby projektów, przy odpowiednim zespole i rozwoju produktu, możliwe wyższe wyniki ( powyższe to estymacja na bazie dotychczasowych wyników firmy ) – jako nowy właściciel możesz ustalać dowolną politykę cenową dla oferowanych usług – marka była zawsze pozycjonowana na rynku jako marka Premium
  • Biznes, który ma szanse na szybki zwrot z inwestycji poprzez sprzedaż nowych produktów (z innej branży – np. inne usługi związane z przedsiębiorczością – np Agencja reklamowa, usługi SEO) do grupy klientów, którzy zaufali i ufają marce WITALNI. Możliwość synergicznego połączenia innej dzielności usługowej inwestora.
  • Biznes łatwy do dalszego rozwinięcia np. poprzez m.in. system franczyzowy
  • Biznes, w którym dodatkowymi zyskami mogą być profity z programów poleceń i afiliacji
  • W oparciu o zaufanie marki masz możliwość wdrażania nowych produktów szkoleniowych na rynek (np. inne szkolenia specjalistyczne – prawne, księgowe, zus; również marketing, SEO, AI) – promowanie w gronie stałych klientów nowych usług ( szkoleń , warsztatów, webinarów)
  • Możliwość relatywnie łatwego zwiększenia poziomu sprzedaży szkoleń poprzez aktywniejsze działania w obszarze sprzedaży z udziałem krajowych i unijnych programów dotacji szkoleniowych

Wymagania i wyzwania dla Inwestora

  • Możliwość prowadzenia działalności zdalnie, ale preferowane biuro stacjonarne najlepiej z własną salą szkoleniową
  • Biznes wymaga przeszkolonej osoby do obsługi leadów / zapytań o usługi i procesu przygotowywania ofert na usługi szkoleniowe
  • Możliwość cesji UoP z dotychczasowym, doświadczonym pracownikiem odpowiedzialnym za marketing i BOK od 2018 roku ( praca zdalna)
  • Mile widziane zatrudnienie event managera w przypadku chęci dalszego kontynuowania i organizowania wydarzeń w formie otwartej
  • Mile widziany rozwój zespołu o osobę dedykowaną do intensywnego wykorzystywania programów dotacji szkoleniowych – ułatwienie dla klientów

Pytania? Jesteś zainteresowany szczegółami?

Porozmawiajmy lub napisz do nas : )

Jakub Sergiel – 669 222 505 | jakub@jsdb.pl

Leszek Sergiel ( współwłaściciel ) – 509 531 063 – biuro@witalni.pl

Odsyłam również bezpośrednio na Witalni.pl gdzie możecie zapoznać się z katalogiem dostępnych usług i całym serwisem www 😉