Ruch na stronie internetowej to jedno z kluczowych wyznaczników jej popularności i sukcesu. To dzięki odpowiedniej ilości odwiedzających można czerpać zyski zarówno z reklamy, jak i ze sprzedaży oferowanych na stronie produktów czy usług. Internet to potężne narzędzie, dzięki któremu można w łatwy sposób dotrzeć z ofertą dla klientów, jednak to także ogromne i zatłoczone miejsce, w którym trudno się przebić. Dlatego warto wiedzieć, jak sprawdzić ruch na stronie internetowej, aby świadomie zarządzać swoimi zasobami oraz dostosowywać strategie i podejście do targetu. W poniższym artykule przedstawiamy praktyczne porady dla właścicieli stron internetowych, które pomogą Ci zrozumieć, jak mierzyć ruch na swojej stronie i jakie narzędzia warto wykorzystać. Zachęcamy do uważnego zapoznania się z treścią, gdyż znajdują się tu nie tylko podstawowe informacje, ale przede wszystkim praktyczne wskazówki, które można wykorzystać w swojej codziennej pracy nad swoją stroną internetową.
- 1. Google Analytics – najpopularniejsze narzędzie do analizy ruchu na stronie
- Jak zacząć korzystać z Google Analytics?
- 2. Inne narzędzia pomagające mierzyć ruch na stronie
- Yandex Metrica
- Clicky Web Analytics
- 3. Identyczność użytkowników jako wskazówka do sprawdzania ruchu
- Tawk.to
- Zoho SalesIQ
- 4. Parametry SEO jako kluczowe dla analizy ruchu na stronie
- Podsumowanie
1. Google Analytics – najpopularniejsze narzędzie do analizy ruchu na stronie
Jednym z najbardziej powszechnych i popularnych narzędzi, dzięki którym można sprawdzić ruch na stronie, jest Google Analytics. Ten bezpłatny serwis internetowy oferuje bogaty zestaw funkcji pozwalających na szczegółowe badanie zachowań użytkowników, a także na analizę różnych aspektów związanych z frekwencją i popularnością stron. Warto zacząć od Google Analytics ze względu na jego łatwość obsługi, intuicyjny interfejs oraz dostępność w różnych językach, co ułatwia korzystanie z systemu także dla osób, które nie posługują się językiem angielskim.
Jak zacząć korzystać z Google Analytics?
W pierwszej kolejności należy się zarejestrować w systemie i dodać swoją stronę internetową. Następnie trzeba zainstalować kod śledzenia na stronie (lub jej szablonie), który pozwoli na monitorowanie przez serwis. Po upływie kilku godzin od zainstalowania kodu, powinny zacząć się pojawiać informacje o ruchu na stronie. Warto zaznaczyć, że w przypadku nowej strony internetowej może to zająć więcej czasu.
2. Inne narzędzia pomagające mierzyć ruch na stronie
Oprócz Google Analytics istnieją również inne narzędzia i serwisy internetowe, które mogą być przydatne, gdy chcemy sprawdzić ruch na swojej stronie internetowej. Oto kilka z nich:
Yandex Metrica
Yandex Metrica to narzędzie oferowane przez rosyjską wyszukiwarkę Yandex, która umożliwia śledzenie ruchu na stronie i analizę danych na podobieństwo Google Analytics. Posiada wiele podobnych funkcji, ale też kilka oryginalnych, takich jak na przykład możliwość nagrywania sesji użytkownika na stronie.
Clicky Web Analytics
Kolejnym narzędziem wartościowym jest Clicky Web Analytics, które oferuje bardzo szczegółowe informacje na temat ruchu na stronie internetowej, dając możliwość obserwowania statystyk w czasie rzeczywistym. Choć Clicky jest narzędziem płatnym, jego podstawowa wersja jest darmowa (dla jednej strony i do 3000 odwiedzin dziennie).
3. Identyczność użytkowników jako wskazówka do sprawdzania ruchu
Innym sposobem na ocenę ruchu na stronie jest skorzystanie z narzędzi do identyfikacji użytkowników. Chodzi głównie o serwisy i aplikacje umożliwiające obsługę live chatu na stronie. Pozwalają one na identyfikację odwiedzających i monitorowanie ich aktywności w czasie rzeczywistym.
Tawk.to
Wśród aplikacji umożliwiających łatwe obserwowanie odwiedzających na stronie warto wymienić tawk.to, które umożliwia interakcję z użytkownikami, a także analizę statystyk na temat ruchu na stronie. Tawk.to oferuje między innymi dane o liczbie odwiedzających, czasie spędzonym na stronie, lokalizacji geograficznej i systemie, z którego korzystają.
Zoho SalesIQ
Kolejnym godnym uwagi narzędziem jest Zoho SalesIQ, które również oferuje śledzenie odwiedzających w czasie rzeczywistym i statystyki na temat ruchu na stronie. To narzędzie daje możliwość zbierania informacji na temat pochodzenia odwiedzających, co może pomóc w skierowaniu działań marketingowych.
Zarówno tawk.to, jak i Zoho SalesIQ, są darmowe do pewnego poziomu użytkowania, a w razie potrzeby można wykupić dodatkowe funkcje i możliwości.
4. Parametry SEO jako kluczowe dla analizy ruchu na stronie
Badając ruch na swojej stronie internetowej, warto również zwrócić uwagę na aspekty związane z optymalizacją strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO (Search Engine Optimization). Niektóre z narzędzi do analizy ruchu, takie jak wspomniane wcześniej Google Analytics czy Yandex Metrica, oferują również funkcje związane z SEO.
Wzrost ruchu na stronie związany jest przede wszystkim z poprawą widoczności w wynikach wyszukiwania. Warto zatem śledzić pozycje swojej strony w wynikach wyszukiwania dla kluczowych fraz, a także regularnie analizować ją pod kątem czynników mających wpływ na SEO.
Przy prowadzeniu jakichkolwiek projektów online, warto rozważyć tworzenie projektów na expirkach, czyli wygasłach i przejętych domenach z wartościowymi linkami i historią SEO. Dobrze dobrana expirka, z już zbudowanym profilem linkowym oraz historią funkcjonowania w Google może znacznie przyspieszyć indeksowanie nowego projektu oraz zmniejszyć wydatki na linkbuilding i pozycjonowanie strony w Google. W ramach projektu expirki.pl tworzymy bazę jednych z najlepszych domen SEO na rynku: W aplikacji expirki znajdziesz mocne domeny, wygasłe nawet po kilknastu latach z unikalnymi linkami ze stron fundacji, organizacji, firm, subdomen gov, edu i innych. Każdą domenę przed dodaniem do bazy expirki.pl szczegółowo i ręcznie weryfikujemy. Jeśli temat expirek jest dla Ciebie zupełnie nowy, zapraszamy do zapoznania się z naszym szczególowym poradnikiem: https://expirki.pl/czyli-wygasle-i-przechwycone-domeny-seo/
Podsumowanie
W artykule omówiono różne narzędzia i metody analizy ruchu na stronie internetowej. Do najpopularniejszych i najbardziej powszechnych zalicza się Google Analytics, który oferuje bogaty zestaw funkcji oraz łatwość obsługi. Inne dostępne narzędzia pomagające w analizie ruchu to Yandex Metrica i Clicky Web Analytics. Istnieje również możliwość skorzystania z narzędzi do identyfikacji użytkowników, takich jak Tawk.to czy Zoho SalesIQ, która umożliwiają monitorowanie odwiedzających w czasie rzeczywistym. Warto również zwrócić uwagę na kwestie związane z optymalizacją SEO, gdyż wpływają one na widoczność strony i ruch na niej generowany. Regularna kontrola parametrów SEO jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju każdej strony internetowej.