Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, gdzie właściwie można zaparkować domenę, aby w przyszłości wykorzystać ją w optymalny sposób? A może świeżo nabyte domeny czekają na własne miejsce w sieci Internet? Jeżeli tak, to serdecznie zapraszam do lektury niniejszego artykułu, który dostarczy praktycznych porad i wskazówek na temat możliwości parkowania domeny, aby pomóc Ci podjąć trafne decyzje dotyczące tej kwestii. Warto zainwestować kilkanaście minut swojego czasu, gdyż być może to pozwoli uniknąć niemiłych niespodzianek, które mogą pojawić się w trakcie realizacji znakomitych pomysłów biznesowych w przyszłości. Celem priorytetowym jest tu zarówno stworzenie komfortowego środowiska, w którym swobodnie będziesz się poruszać, ale też zrozumienie potencjalnych korzyści wynikających z odpowiedniej strategii postępowania z domenami. Po przeczytaniu tego artykułu już nigdy nie będziesz miał wątpliwości co do tego, gdzie warto zaparkować swoją domenę, a zatem zachęcam do głębszego zaznajomienia się z tematyką.

Rozumienie parkowania domeny

Parkowanie domeny oznacza rezerwowanie nazwy domeny i czasowo kierowanie jej na stronę internetową, która może być „martwa”, czyli nie zawierać żadnych konkretnych informacji, lub zawierać odnośniki do innych stron, związanych z daną nazwą domeny. Właściciele domen decydują się na parkowanie domeny z różnych powodów, takich jak chwilowe przerwy w prowadzeniu projektów, wahanie, którego wybranego serwera hostingowego użyć, czy po prostu chęć ochrony swojej nazwy przed nieodpowiednim użyciem przez innych.

Najlepsze miejsca do parkowania domeny

Gdy już zrozumiesz, czym jest parkowanie domeny, warto dowiedzieć się, gdzie warto zaparkować swoją domenę, aby optymalnie wykorzystać jej potencjał. Poniżej przedstawiamy kilka popularnych miejsc do parkowania domen.

1. Rejestratorzy domen

Jednym z pierwszych i najbardziej oczywistych miejsc do parkowania domeny są rejestratorzy domen, czyli firmy zajmujące się rejestracją i zarządzaniem nazwami domen. Przykładami takich platform są GoDaddy, Namecheap czy OVH. Rejestratorzy domen zwykle oferują usługę parkowania domen za darmo lub w ramach opłaty za jego utrzymanie.

2. Dedykowane platformy do parkowania domen

Inną opcją są dedykowane platformy do parkowania domen, takie jak Sedo, Bodis czy ParkingCrew. Te platformy są specjalnie zaprojektowane do zarządzania dużą ilością domen i oferują wiele dodatkowych funkcji, takich jak narzędzia do optymalizacji stron oraz możliwość generowania dodatkowych przychodów z reklam.

3. Publiczne serwery DNS

Publiczne serwery DNS (Domain Name System) umożliwiają parkowanie domen na specjalnych serwerach internetowych. Ta opcja może być wybierana przez osoby, które chcą mieć pełną kontrolę nad swoimi domenami. Wśród najpopularniejszych publicznych serwerów DNS można wymienić OpenDNS, Google Public DNS czy Cloudflare.

4. Hostingi stron internetowych

Popularnym miejscem do parkowania domen są także hostingi stron internetowych takie jak SiteGround, Bluehost czy InMotion Hosting. Często te firmy oferują darmowe parkowanie domen jako dodatek do swoich usług hostingu. Tego typu opcje mogą być szczególnie korzystne jeśli planujesz przenieść swoją domenę na daną platformę hostingową w przyszłości.

Korzyści z parkowania domeny

Dlaczego warto zaparkować domenę? Istnieje wiele korzyści, które warto mieć na uwadze.

1. Ochrona nazwy domeny

Rezerwując domenę, zabezpieczasz ją przed użyciem przez inne osoby, co pozwala na ochronę własnego wizerunku i marki oraz unikanie potencjalnych problemów związanych z prawnymi roszczeniami dotyczącymi praw autorskich czy znaków towarowych.

2. Generowanie przychodów

Decydując się na parkowanie domen na specjalistycznych platformach, masz możliwość generowania dodatkowych przychodów dzięki wyszukiwarkom reklamowym i wynikom sprzedaży prowizji. Musisz jednak pamiętać, że tego typu przychody zazwyczaj nie są wysokie i generowane są przede wszystkim na bardzo popularnych domenach.

3. Czas na wybór odpowiedniego hostingu

Parkując domenę na czas, daje Ci możliwość na znalezienie najlepszego serwera hostingowego i zorientowanie się w dostępnych opcjach. Pozwala to na doprecyzowanie swoich potrzeb i wybór najlepszego dostawcy usług przed uruchomieniem konkretnej strony internetowej.

Warto zatem przemyśleć, gdzie zaparkować domenę, aby możliwość jej eksploatacji była dla Ciebie korzystna. Wybierając odpowiednie miejsce do parkowania, zyskasz czas, zarobisz dodatkowe pieniądze lub zabezpieczysz swoją markę oraz jej wartość.

Przy prowadzeniu jakichkolwiek projektów online, warto rozważyć tworzenie projektów na expirkach, czyli wygasłach i przejętych domenach z wartościowymi linkami i historią SEO. Dobrze dobrana expirka, z już zbudowanym profilem linkowym oraz historią funkcjonowania w Google może znacznie przyspieszyć indeksowanie nowego projektu oraz zmniejszyć wydatki na linkbuilding i pozycjonowanie strony w Google. W ramach projektu expirki.pl tworzymy bazę jednych z najlepszych domen SEO na rynku: W aplikacji expirki znajdziesz mocne domeny, wygasłe nawet po kilknastu latach z unikalnymi linkami ze stron fundacji, organizacji, firm, subdomen gov, edu i innych. Każdą domenę przed dodaniem do bazy expirki.pl szczegółowo i ręcznie weryfikujemy. Jeśli temat expirek jest dla Ciebie zupełnie nowy, zapraszamy do zapoznania się z naszym szczególowym poradnikiem: https://expirki.pl/czyli-wygasle-i-przechwycone-domeny-seo/

Podsumowanie

Parkowanie domeny polega na rezerwacji nazwy domeny i jej tymczasowym kierowaniu na stronę internetową, która może nie zawierać konkretnych informacji. Właściciele domen parkują je z różnych powodów, takich jak ochrona swojej marki czy generowanie dodatkowych przychodów. Istnieje wiele miejsc do parkowania domeny, takich jak:

  • Rejestratorzy domen, np. GoDaddy, Namecheap czy OVH.
  • Dedykowane platformy do parkowania domen, np. Sedo, Bodis czy ParkingCrew.
  • Publiczne serwery DNS, takie jak OpenDNS, Google Public DNS czy Cloudflare.
  • Hostingi stron internetowych, np. SiteGround, Bluehost czy InMotion Hosting.

Korzyści płynące z parkowania domeny obejmują ochronę nazwy domeny, generowanie przychodów przez wyszukiwarki reklamowe oraz uzyskanie czasu na wybór odpowiedniego hostingu.