Serdecznie witamy w artykule, który, jak nietrudno zgadnąć po tytule, będzie dotyczyć tematyki związanej z założeniem strony internetowej na już posiadanej przez Ciebie domenie. Być może właśnie udało Ci się zarezerwować interesującą nazwę dla Twojej przyszłej witryny i niecierpliwie oczekujesz porady, co dalej zrobić z tym bezcennym skarbem. Albo być może masz swoją nieco zapomnianą domenę, którą pragniesz wykorzystać w odpowiedni sposób dla swojej działalności. W obu przypadkach, mamy świetne wieści dla Ciebie! W niniejszym materiale krok po kroku przedstawimy, jak zrewitalizować tę wartość i ją przekształcić, bardzo konkretnie, w funkcjonalną i atrakcyjną stronę internetową. Zatem, podążaj za naszymi wytycznymi, a oto efekty będą nie tylko praktyczne, ale również piękne. Przypominamy zresztą, że przeczytanie tego artykułu może być przydatne długoterminowo, ponieważ nawet jeśli coś się wydaje niejasne, to warto zanotować pomysły czy referencje i wrócić do nich, ponieważ sprawdzą się także przyszłości. Ok, rozpoczynamy. Zapraszamy do dalszej lektury!

1. Zakup hosting i przypisanie domeny do serwera

Po zarejestrowaniu domeny pierwszym krokiem, który należy podjąć, jest zakup serwera hostingowego oraz przypisanie domeny do serwera. Hosting odpowiada za przechowywanie plików Twojej strony internetowej oraz za jej dostępność w Internecie. Przy wyborze oferty warto zwrócić uwagę na możliwe rozszerzenia i użyteczne dla Ciebie opcje.

Zakup serwera hostingowego

Na rynku dostępnych jest wiele firm oferujących usługi hostingowe. Przy wyborze warto zwrócić uwagę na: cenę, ilość miejsca na serwerze, transfer miesięczny, ilość kont email, usługi dodatkowe oraz opinie klientów.

Przypisanie domeny do serwera

Następnie należy przypisać domenę do serwera hostingowego, co polega na zmianie adresów serwerów DNS w panelu zarządzania domeną u rejestratora. Po przypisaniu pliki witryny będą znajdować się pod właściwym adresem domeny.

2. Wybór systemu zarządzania treścią i odpowiedniego szablonu

Aby z łatwością zarządzać zawartością strony internetowej, warto skorzystać z b>systemu zarządzania treścią (CMS). Tego typu platformy oferują bogaty wybór szablonów graficznych i wtyczek, dzięki którym tworzenie i modyfikowanie strony jest naprawdę proste.

Wybór CMS

Na rynku dostępnych jest wiele systemów zarządzania treścią, jednak najpopularniejsze z nich to: WordPress, Joomla czy Drupal. Mają one szeroką bazę rozszerzeń oraz dokumentację, która ułatwia prace nad stroną.

Wybór odpowiedniego szablonu

Aby strona internetowa była interesująca i atrakcyjna dla użytkowników, warto zainwestować w estetyczny i funkcjonalny szablon graficzny. Dobre szablony dostępne są zarówno w ofercie płatnej, jak i darmowej, a ich instalacja na stronie po zasileniu jej treścią przyniesie oczekiwane efekty.

3. Instalacja CMS na serwerze i konfiguracja podstawowych ustawień

Po wyborze systemu zarządzania treścią oraz szablonu, należy go zainstalować na serwerze i przeprowadzić podstawowe procesy konfiguracyjne.

Instalacja CMS na serwerze

Przygotowanując serwer do pracy z naszą stroną, należy postąpić zgodnie z instrukcją instalacji CMS.
Proces ten przeważnie polega na przesłaniu plików systemu na serwer oraz utworzeniu bazy danych.

Konfiguracja podstawowych ustawień

Konfiguracja ustawień witryny to niezbędny etap adaptacji jej do własnych potrzeb. Obejmuje przede wszystkim ustalenie nazwy witryny, opisu strony, wybranej strefy czasowej czy waluty.

4. Tworzenie struktury strony i dodanie treści

W tym kroku warto zastanowić się nad strukturą strony, menu nawigacyjnym, a także aranżacją zawartości.

Struktura strony i menu

Budowanie struktury strony to nie tylko dobór odpowiednich tytułów, ale także ich konfiguracja w menu nawigacyjnym. Warto również zdefiniować podstrony, które znajdą się na naszej stronie.

Dodawanie treści

Tworzenie wartościowej treści to jedno z ważniejszych zadań, dlatego warto poświęcić czas na przygotowanie opisów, artykułów, bannery reklamowe oraz innych wartościowych treści. Warto zadbać o estetykę wpisów oraz o metryki SEO, które wpłyną na lepszą pozycję strony w wyszukiwarce.

5. Optymalizacja strony pod kątem SEO i dostosowanie dla urządzeń mobilnych

Optymalizacja SEO

Aby mieć pewność, że nasza strona jest widoczna dla potencjalnych klientów, warto zainwestować w optymalizację SEO. Starajemy się wówczas o prawidłowe podlinkowanie, przemyślane użycie słów kluczowych oraz optymalizację treści i obrazów.

Dostosowanie strony dla urządzeń mobilnych

Liczba osób korzystających z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych ciągle rośnie, dlatego warto zadbać o responsywność strony – czyli dostosowanie jej do ekranów różnych wielkości i rozdzielczości, co przekłada się na komfort przeglądania i korzystania z witryny.

6. Monitorowanie i analiza wyników

Ostatnim krokiem jest monitorowanie efektów naszej pracy i korzystanie z tego wiedzy, aby wprowadzać korekty i udoskonalenia.

Analityka internetowa

Na rynku znajdziemy wiele narzędzi do śledzenia wyników strony. Warto zainstalować takie narzędzie, jak Google Analytics, dzięki któremu będziemy mogli na bieżąco analizować ruch na stronie oraz zachowania użytkowników, a także śledzić efekty naszej działalności online.

Przy prowadzeniu jakichkolwiek projektów online, warto rozważyć tworzenie projektów na expirkach, czyli wygasłach i przejętych domenach z wartościowymi linkami i historią SEO. Dobrze dobrana expirka, z już zbudowanym profilem linkowym oraz historią funkcjonowania w Google może znacznie przyspieszyć indeksowanie nowego projektu oraz zmniejszyć wydatki na linkbuilding i pozycjonowanie strony w Google. W ramach projektu expirki.pl tworzymy bazę jednych z najlepszych domen SEO na rynku: W aplikacji expirki znajdziesz mocne domeny, wygasłe nawet po kilknastu latach z unikalnymi linkami ze stron fundacji, organizacji, firm, subdomen gov, edu i innych. Każdą domenę przed dodaniem do bazy expirki.pl szczegółowo i ręcznie weryfikujemy. Jeśli temat expirek jest dla Ciebie zupełnie nowy, zapraszamy do zapoznania się z naszym szczególowym poradnikiem: https://expirki.pl/czyli-wygasle-i-przechwycone-domeny-seo/

Podsumowanie: Jak założyć stronę mając już domenę

Jeśli posiadasz już domenę i chcesz założyć stronę internetową, kluczowe kroki, które należy podjąć, to:

  1. Zakupienie serwera hostingowego i przypisanie domeny – wybierz odpowiednią ofertę hostingową, a następnie przypisz domenę do serwera, zmieniając adresy DNS w panelu zarządzania domeną.
  2. Wybór systemu zarządzania treścią (CMS) i atrakcyjnego szablonu graficznego – zdecyduj się na popularne, sprawdzone CMSy, takie jak WordPress, Joomla czy Drupal, oraz dobrze dostosowany szablon do Twojej branży.
  3. Instalacja CMS na serwerze oraz konfiguracja podstawowych ustawień – przesłanie plików systemu na serwer, utworzenie bazy danych i skonfigurowanie ustawień, takich jak nazwa witryny, opis, strefa czasowa czy waluta.
  4. Tworzenie struktury strony, dodawanie treści i menu nawigacyjnego – zbuduj logiczną strukturę strony, stwórz wartościowe treści i artykuły oraz zaplanuj menu nawigacyjne.
  5. Optymalizacja pod kątem SEO i dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych – dbaj o prawidłowe linkowanie, użycie słów kluczowych, optymalizację treści oraz dostosuj stronę do wyświetlania na różnych urządzeniach.
  6. Monitorowanie i analiza wyników – korzystaj z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, śledź wyniki strony i wprowadzaj ewentualne zmiany oraz udoskonalenia.

Powyższe kroki przyczynią się do sukcesu Twojej strony internetowej, zarówno pod względem wizerunkowym, jak i pozycjonowania w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że tworzenie strony to ciągły proces, który wymaga stałej optymalizacji i aktualizacji.