Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak sprawdzić, czy Wasza strona jest odpowiednio pozycjonowana w wynikach wyszukiwania Google? Jeśli tak, to dobrze trafiliście! W dzisiejszym artykule dowiemy się krok po kroku, jak skutecznie sprawdzić pozycjonowanie swojej strony internetowej oraz jakie narzędzia mogą Wam to ułatwić. Tematyka ta może wydawać się dość zawiła i skomplikowana, ale nie martwcie się! Zaraz rozwiejemy wszystkie wątpliwości, a dzięki przykładom oraz konkretnym rozwiązaniom, szybko przekonacie się, że monitorowanie pozycji Waszego serwisu jest łatwe i przyjemne. Przygotujcie się na treściwy poradnik, który byłby szczegółowy, ale jednak przystępny, i wyjaśnił, że warto wykorzystać wszystkie nasze rady, abyście mogli poprawić widoczność swojej strony w Internecie, zdobywając większą liczbę odwiedzających. Zapraszamy do lektury i życzymy miłego czytania!

Krok 1: Narzędzie Google Search Console

Jednym z najlepszych narzędzi do sprawdzania pozycjonowania jest Google Search Console. Google Search Console to darmowe narzędzie oferowane przez Google, które pozwala na monitorowanie i kontrolowanie obecności swojej strony w wynikach wyszukiwania. Aby z niego korzystać, wystarczy dodać i zweryfikować swoją stronę internetową.

Dodawanie i weryfikacja strony

Zakładając konto w Google Search Console, najpierw trzeba dodać swoją stronę do panelu oraz ją zweryfikować. Na liście dostępnych metod weryfikacji, można wybrać spośród:
1. Dodanie znacznika HTML meta do nagłówka strony
2. Przesłanie pliku HTML na serwer strony
3. Weryfikacja przez konto Google Analytics
4. Połaczenie z usługą Google Tag Manager.

Po pomyślnym przejściu weryfikacji otrzymacie dostęp do informacji na temat pozycjonowania i wydajności swojej strony.

Krok 2: Analiza raportu wydajności

W Google Search Console znajduje się opcja „Wydajność”, która pokazuje dane na temat wydajności strony, takie jak wyszukiwane frazy oraz pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wystarczy kliknąć w tą opcję, aby przejść do raportu wydajności.

Frazy kluczowe

Podczas analizowania raportu wydajności bardzo ważne są frazy kluczowe. W kolumnie „Zapytania” znajdują się wszystkie frazy, na które strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Sprawdzenie różnych fraz kluczowych daje informacje o pożądanych słowach, na które warto koncentrować się przy pozycjonowaniu.

Pozycje w wynikach wyszukiwania

Pozycje w wynikach wyszukiwania są kolejnym ważnym elementem w raporcie wydajności. Obok każdej frazy kluczowej widnieje jej średnia pozycja w wynikach Google. Warto zwrócić uwagę na te pozycje i dążyć do poprawy ich wartości, aby osiągnąć lepsze wyniki pozycjonowania.

Krok 3: Sprawdzenie indeksacji strony

Aby jak sprawdzić czy strona jest pozycjonowana, warto upewnić się, że jest zaindeksowana przez Google. W tym celu można wpisać w pasku wyszukiwania Google frazę „site:nazwadomeny.pl”, gdzie zamiast „nazwadomeny.pl” należy wpisać adres swojej strony. Jeśli strona jest prawidłowo zaindeksowana, pojawią się wszystkie podstrony, które Google uważa za ważne. Jeśli natomiast nie pojawi się żaden wynik, to oznacza, że witryna nie została zaindeksowana i wymaga odpowiedniej optymalizacji pod kątem pozycjonowania.

Krok 4: Audyt strony na błędy

Warto również pomyśleć o dokonaniu audytu strony, aby sprawdzić, czy nie ma żadnych błędów, które mogą wpływać na pozycjonowanie, takich jak duplikaty treści, nieczytelne linki czy niezoptymalizowane zdjęcia. Aby tego dokonać, można skorzystać z narzędzi takich jak: Screaming Frog SEO Spider lub Ahrefs Site Audit.

Przy prowadzeniu jakichkolwiek projektów online, warto rozważyć tworzenie projektów na expirkach, czyli wygasłach i przejętych domenach z wartościowymi linkami i historią SEO. Dobrze dobrana expirka, z już zbudowanym profilem linkowym oraz historią funkcjonowania w Google może znacznie przyspieszyć indeksowanie nowego projektu oraz zmniejszyć wydatki na linkbuilding i pozycjonowanie strony w Google. W ramach projektu expirki.pl tworzymy bazę jednych z najlepszych domen SEO na rynku: W aplikacji expirki znajdziesz mocne domeny, wygasłe nawet po kilknastu latach z unikalnymi linkami ze stron fundacji, organizacji, firm, subdomen gov, edu i innych. Każdą domenę przed dodaniem do bazy expirki.pl szczegółowo i ręcznie weryfikujemy. Jeśli temat expirek jest dla Ciebie zupełnie nowy, zapraszamy do zapoznania się z naszym szczególowym poradnikiem: https://expirki.pl/czyli-wygasle-i-przechwycone-domeny-seo/

Podsumowanie: Sprawdzanie pozycjonowania strony internetowej

W celu sprawdzenia czy strona jest pozycjonowana, należy wykonać kilka kluczowych kroków. Po pierwsze, warto skorzystać z narzędzia Google Search Console, dzięki któremu można dodać oraz zweryfikować swoją stronę, a następnie monitorować jej wydajność w wynikach wyszukiwania. Analiza raportu wydajności w Search Console pozwala na poznanie fraz kluczowych, na które warto się skupić oraz pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google.

W kolejnym kroku, ważne jest sprawdzenie indeksacji strony przez wyszukiwarkę Google – wpisanie frazy „site:nazwadomeny.pl” w pasku wyszukiwania pozwoli na upewnienie się, że strona jest prawidłowo zaindeksowana.

Na sam koniec, warto przeprowadzić audyt strony w celu wykrycia ewentualnych błędów mogących wpłynąć na pozycjonowanie, np. duplikaty treści czy niezoptymalizowane zdjęcia. Skorzystanie z narzędzi takich jak Screaming Frog SEO Spider czy Ahrefs Site Audit pomoże w identyfikacji i rozwiązaniu problemów.